Záznam malby prsty pořízený v roce 1999 filmovou společností FOXMON zůstává jedinečným dokumentem dnes už neopakovatelné techniky odvíjející se v čase jako hudební skladba.
„Poté, co se Ondráčkovi přestěhovali do Kunštátu a zabydlili se v budově dávné šatlavy, nastal – měřeno obrazy, dílem – čas poněkud harmoničtější, čas Daktylogramů, jak malíř nazval své experimentální práce tuší. Je to malba bez štětce, kresba bez pera – vše nahrazují holé prsty, dlaň, její hrana, ruka, gestus ruky! Nebudu tu techniku podrobně líčit, aby nám její popis nezabarikádoval poezii těchto listů, jejich pravé poselství, jejich zprávy ze světa lastur, skořápek, cibulí, křídel, a hlavně lidských hlav.“ (Ludvík Kundera, 2004)
Životopisný film Martina Láníka a Michala Panduly zachycující některé z Ondráčkových stylů a způsobů sebevyjádření včetně téměř neznámých studií aktů z 80. let.